Obchodné podmienky

1. Všeobecné ustanovenia

1.1.Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je PROPAG s.r.o., so sídlom Kutuzovova 4, 902 01 Pezinok, IČO: 325 36 661 zapísaná v OR vedenom Okresným súdom Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č.:26587/B,

DIČ: 2021 673 764, IČ DPH: SK2021673764 (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke www.peletovanie.sk

Kontaktné údaje predávajúceho:
mail: propag@vyhodne.sk

telefón: +421  905  650 067, 0905 621 998


1.2.Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na  internetovej stránke www.peletovanie.sk, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.


1.3.Zoznam tovaru na  internetovej stránke www.peletovanie.sk, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom dostupného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe mailovej otázky kupujúceho.


1.4. Pokiaľ tovar, ktorý je predmetom záujmu nie je momentálne skladom, predávajúci vystaví kupujúcemu predfaktúru v polovičnej hodnote ceny zariadenia. Po úhrade predfaktúry, sa objednávka stáva záväzná pre predávajúceho aj kupujúceho, pričom predávajúci bude kupujúceho priebežne informovať o približnom čase dodávky zariadenia a tento sa bude priebežne upresňovať.

Nakoľko zariadenia sú dodávané zo zámoria, kupujúci berie na vedomie, že čas dodávky je len informačný.

 

1.5. V prípade zrušenia objednávky objednávateľom pred dodaním tovaru, bude uhradená čiastka vrátená do 60 dní od zrušenia objednávky a bude znížená o storno poplatok vo výške 15 % z celkovej hodnoty objednávky bez DPH.


1.6. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste prevádzky predávajúceho a zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o odovzdaní tovaru a záručných podmienkach.


1.7. Kupujúci je povinný absolvovať školenie pre prácu s kupovaným zariadením. V prípade odmietnutia školenia, sa kupujúci vzdáva záruky na predmetné zariadenie.



 

2. Záručné podmienky


2.1. na železné časti strojov platí záruka 2 roky

 

2.2. na motor platí záruka 1 rok. V prípade, že bol motor systematicky preťažovaný a vinutie bude upečené, záruka neplatí.

 

2.3.  záruky sa zákazník vzdáva, keď odmietne absolvovať školenie o práci so zariadeniami


2.4. Záruka sa nevťahuje na spotrebný materiál a to na:

 

- rolne, matrice, ložiská – ich životnosť závisí od správnosti a frekvencie mazania, od peletovaného materiálu, od znečistenia peletovacieho materiálu hlinou, pieskom, kamienkami. Pri takto znečistenom peletovacom materiále  dochádza k nadmernému opotrebovaniu peletovača

 

Matrice sú obojstranné, nesmú sa leštiť pridávaním piesku do piliny!

 

- Do peletovacieho priestoru sa nesmú dostať žiadne kovové predmety, kus dreva a pod., pretože by mohlo dôjsť k poškodeniu ložisiek, ohnutiu až zlomeniu poloosi, k poškodeniu prevodovky, motora...

 

- v prípade dieslových strojov sa nevzťahuje záruka na výfuk a remene.


3. Reklamačné podmienky


3.1. Ak v rámci záručnej doby tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzky predávajúceho na vlastné náklady a priloží k nemu  žiadosť na uplatnenie reklamácie . Kupujúci je povinný v žiadosti presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie začína dňom doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu.

   

3.2. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona .

 

3.3. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch, ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami.